" !! wong284 saya berminat membeli BIODEX sekarang saya berminat membeli BIODEX sekarang "Punca kemandulan boleh dikesan dengan beberapa punca antaranya: 1) Kemandulan disebabkan penyakit dalam faraj 2) Penyakit dalam rahim 3) Penyakit dalam saluran tiub falopio dan kegagalan ovulasi (pengeluaran benih). **Sedarkah anda?, anda juga mungkin berdepan dengan masalah ini? **Berikhtiarlah dengan "PROGRAM KEHAMILAN BIODEX" saya berminat membeli BIODEX sekarang saya berminat membeli BIODEX sekarang

like photo: Like this Capture_zps835b159e.jpg
HOME contact us BUY BIODEX PRODUK BIODEX SOAL BIODEX TRACK & TRACE ORDER WAKTU SOLAT BACA ALQURAN KEMUSYKILAN POS TESTIMONI VIDEO TESTIMONI BERTULIS myorgtutorial


AMARAN PEMBELIAN


Sila ambil Perhatian!! Pembelian Biodex (pkb) hendaklah daripada stokis/mobile Stokis yang dilantik sah oleh BIODEX HEADQUATERS khidmatrunding kajang PUAN SHARIFAH 0123953216 sharifah105@gmail.com

saya berminat membeli BIODEX sekarang

DOA MUSTAJAB DOA MENDAPATKAN ZURIAT

Di dalam surah Al-Mukmin ayat 60, Allah menjelaskan:



Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya manusia itu menyaksikan orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk neraka Jahannam Dalam Keadaan Hina Dina!

Kearah mustajab doa

: Berdoa ertinya bermohon atau meminta sesuatu yang baik daripada Allah Yang Maha Pemurah. Allah menyuruh orang-orang Islam berdoa atau meminta sesuatu kepadaNya. Bagi mereka yang tidak mahu meminta kepada Allah maka mereka tergolong insan yang takbur dan sombong. Jika permohonan seseorang itu belum lagi terkabul, bukan kerana Allah tidak memperkenankannya, kemungkinan doanya tidak memenuhi syarat-syarat berdoa yang telah ditetapkan oleh Rasulullah SAW. Disamping itu doa orang mukmin itu pasti akan dikabulkan Allah SWT, cuma saja ada tiga peringkat cara diperkenankan doa tersebut.
Pertama, Allah akan kabulkan doanya disaat itu juga, kedua, ditangguhkan pada masa akan datang, dan ketiga, akan menerima balasannya di akhirat.
Allah SWT berfirman: "Dan Tuhan kamu berfirman: "Berdoalah kamu kepada Ku nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk neraka jahannam dalam keadaan hina". (Al Mukmin ayat 60)
Firman-Nya lagi maksudnya: "Berdoalah kepada Tuhan kamu dengan merendahkan diri dan dengan suaru perlahan-lahan".
(Al A'raaf aayat 55) Ada beberapa kaedah atau peraturan bedoa yang membolehkan doa seseorang tersebut dimakbulkan oleh Allah SWT. Diantara kaedah tersebut ialah:
Dalam keadaan suci dari hadas kecil dan besar serta suci pakaian dan tempat berdoa. Mengadap kiblat dan berdoalah dengan khusyuk, tawadhuk serta merendahkan diri kepada Allah SWT.
Doa dimulai dengan memuji Allah, sekurang-kurangnya membaca "Alhamdulillahi Rabbil 'alamin" diikuti dengan membaca selawat atas Nabi.
Angkat kedua tangan hingga kelihatan kedua ketiak disamping perut dan anak jari menghadap ke atas.
Setelah selesai berdoa sapukan tangan ke muka.
Berdoa hendaklah dengan penuh yakin bahawa Allah SWT akan memperkenankan doa kita itu. Jangan sekali-kali dalam keadaan hatinya lara dan lalai atau tidak cukup kuat keyakinannya serta kemahuannya. Tuhan tidak akan memperkenankan doa seperti tersebut. Setiap orang Islam hendaklah membanyakkan berdoa kepada Allah semasa dalam keadaan senang supaya Allah memperkenankan doanya ketika berdoa dalam keadaan susah. Berdoalah dengan suara yang perlahan serta merendahkan diri disamping mengakui segala kesalahan dan dosa-dosa yang pernah dilakukan. Sebaik-baik doa ialah dengan kata-kata yang mudah dan ringkas serta mempunyai pengertian yang luas.
Untuk memohon sesuatu hajat, ulangilah menyebutnya sehingga sekurang-kurangnya tiga kali.
Jangan sekali-kali berdoa untuk meminta sesuatu keburukan atau kejahatan dosa, perpecahan dalam masyarakat atau keluarga. Begitu juga jangan meminta sesuatu yang mustahil.
Jangan sekali-kali merajuk apabila doanya belum dikabulkan oleh Allah SWT. Sebaliknya hendaklah bersabar dan terus berdoa disamping berserah diri kepada Allah SWT. Sebelum diakhiri dengan ucapan amin, setiap doa hendaklah ditutup dengan selawat Nabi SAW serta puji-pujian kepada Allah SWT.
Mulai dengan kembali kepada yang ESA....

SAYYIDUL ISTIGHFAR



Maksudnya: “Ya Allah, tiada Tuhan yang sebenar melainkan Engkau, Engkaulah yang menjadikan aku, aku adalah hamba-Mu, dan aku berjanji mentaati-Mu semampuku, aku berlindung kepada-Mu daripada kejahatan kelakuanku. Kukembalikan kepada-Mu segala nikmat yang Kau berikan dan aku kembali kepada-Mu dengan dosa yang kulakukan. Ampunilah aku, kerana tiada siapa yang dapat mengampuniku melainkan Engkau.


Selawat Syifa’
DOA MUSTAJAB>>>DOA MENDAPATKAN ZURIAT

Ya Allah, berilah rahmat ke atas penghulu kami, nabi Muhammad S.A.W. yang dengan berkat baginda, engkau menyembuhkan hati-hati, menjadi penawar dan menyihatkan tubuh badan juga memberi kesembuhan penyakit serta mengurniakan cahaya penglihatan dan kurniakanlah juga rahmat keberkatan dan kesejahteraan keatas keluarga dan sahabat baginda.


AYAT HAIKAL

Doa haikal tersebut sebenarnya adalah susunan daripada ayat-ayat Quran Al-Karim dari beberapa surah seperti berikut:
1. Haikal 1: ayatul kursi (Al-Baqarah: 255); 2. Haikal 2: Ali-Imran: 35 Al-Isra ': 77 - 80; 3. Haikal 3: Al-Baqarah: 285 - 286; 4. Haikal 4: Al-Isra ': 81 - 85; 5. Haikal 5: Maryam: 4 - 6 Al-Fath: 27; 6. Haikal 6: Al-Jin: 1 - 4; dan 7. Haikal 7: Al-Qalam: 51 - 52


AYAT TUJUH

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
1. At-Taubah:51
قُل لَّن يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ
Katakanlah (wahai Muhammad): “Tidak sekali-kali akan menimpa kami sesuatu pun melainkan apa yang telah ditetapkan Allah bagi kami. Dia-lah Pelindung yang menyelamatkan kami, dan (dengan kepercayaan itu) maka kepada Allah jualah hendaknya orang-orang yang beriman bertawakal”.

2. Yunus:107

وَإِن يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ ۖ وَإِن يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ ۚ يُصِيبُ بِهِ مَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ ۚ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
Dan jika Allah mengenakan engkau dengan sesuatu yang membahayakan, maka tiada sesiapa pun yang akan dapat menghapuskannya melainkan Dia; dan jika Ia menghendaki engkau beroleh sesuatu kebaikan, maka tiada sesiapapun yang akan dapat menghalangi limpah kurniaNya. Allah melimpahkan kurniaNya itu kepada sesiapa yang dikendakiNya dari hamba-hambaNya, dan Dia lah yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.

3. Hud:6

وَمَا مِن دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا ۚ كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ

Dan tiadalah sesuatupun dari makhluk-makhluk yang bergerak di bumi melainkan Allah jualah yang menanggung rezekinya dan mengetahui tempat kediamannya dan tempat ia disimpan. Semuanya itu tersurat di dalam Kitab (Lauh mahfuz) yang nyata (kepada malaikat-malaikat yang berkenaan).

4. Hud : 56

إِنِّي تَوَكَّلْتُ عَلَى اللَّهِ رَبِّي وَرَبِّكُم ۚ مَّا مِن دَابَّةٍ إِلَّا هُوَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا ۚ إِنَّ رَبِّي عَلَىٰ صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ Kerana sesungguhnya aku telah berserah diri kepada Allah, Tuhanku dan Tuhan kamu! Tiadalah sesuatupun dari makhluk-makhluk yang bergerak di muka bumi melainkan Allah jualah yang menguasainya. Sesungguhnya Tuhanku tetap di atas jalan yang lurus.

5. Al- Ankabut: 60

وَكَأَيِّن مِّن دَابَّةٍ لَّا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ يَرْزُقُهَا وَإِيَّاكُمْ ۚ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

Dan (ingatlah) berapa banyak binatang yang tidak membawa rezekinya bersama, Allah jualah yang memberi rezeki kepadanya dan kepada kamu; dan Dia lah jua Yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.

6. Fathir: 2

مَّا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا ۖ وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ

Apa jua jenis rahmat yang dibukakan oleh Allah kepada manusia, maka tidak ada sesuatupun yang dapat menahannya; dan apa jua yang ditahan oleh Allah maka tidak ada sesuatupun yang dapat melepaskannya sesudah itu. Dan (ingatlah) Dia lah sahaja yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

7. Az-Zumar: 38

وَلَئِن سَأَلْتَهُم مَّنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ ۚ قُلْ أَفَرَأَيْتُم مَّا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرَادَنِيَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ كَاشِفَاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرَادَنِي بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكَاتُ رَحْمَتِهِ ۚ قُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ ۖ عَلَيْهِ يَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُونَ

Dan demi sesungguhnya! Jika engkau (wahai Muhammad) bertanya kepada mereka (yang musyrik) itu: “Siapakah yang mencipta langit dan bumi?” Sudah tentu mereka akan menjawab: “Allah”. Katakanlah (kepada mereka): “Kalau demikian, bagaimana fikiran kamu tentang yang kamu sembah yang lain dari Allah itu? Jika Allah hendak menimpakan daku dengan sesuatu bahaya, dapatkah mereka mengelakkan atau menghapuskan bahayaNya itu; atau jika Allah hendak memberi rahmat kepadaku, dapatkah mereka menahan rahmatNya itu?” Katakanlah lagi: “Cukuplah bagiku: Allah (yang menolong dan memeliharaku); kepadaNyalah hendaknya berserah orang-orang yang mahu berserah diri”.

ini diambil dari Al Quranul Karim.

1. Surah At Taubah ayat 51 2. Surah Yunus ayat 107 3. Surah Hud ayat 6 4. Surah Hud ayat 56 5. Surah Al Ankabut ayat 60 6. Surah Al fathir ayat 2 7. Surah Az Zumar ayat 38.
Ayat Tujuh juga dipanggil ‘Ayat Munjiyat’ adalah terdiri daripada 7 ayat yang diambil dari beberapa surah dalam Al Quranul Karim. Ayat ini telah diamalkan oleh para alim ulama’ sejak dahulu lagi yang mana ianya turut terkumpul dalam kitab ‘Majmu’ syarif’. .
Ayat Tujuh atau Ayat Munjiyat yang dikenali sebagai ‘Ayat-Ayat Pelindung & Penyelamat’ ini juga baik sekali dibaca dan diamalkan. Ia telah dibuktikan dari pengalaman Ibnu Sirrin r.a. sebagai ayat-ayat penyelamat dari berbagai kesusahan dan kesulitan. . .
Ayat Pelindung Diri
Ayat Tujuh ini biasanya diamalkan sebagai ikhtiar untuk keselamatan diri dan pelindung dari pelbagai kesukaran, kesulitan dan kesusahan, serta untuk melepaskan diri dari masalah. 7 ayat penyelamat ini hendaklah diamalkan pagi dan petang, setiap hari. InsyaAllah anda akan dapat pertolongan Allah SWT apabila menghadapi sebarang masalah, kesusahan dan akan terselamat daripada sebarang bencana dan malapetaka, pada masa kini dan akan datang. . .
Ayat Tujuh .
1. Surah At Taubah ayat 51
Katakanlah (wahai Muhammad): “Tidak sekali-kali akan menimpa kami sesuatu pun melainkan apa yang telah ditetapkan Allah bagi kami. Dialah Pelindung kami, dan hanya kepada Allah orang-orang yang beriman harus bertawakal.” .
2. Surah Yunus ayat 107
“Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurnia-Nya. Dia melimpahkan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendaki-Nya di antara hamba-hamba-Nya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.” .
3. Surah Hud ayat 6
“Dan tidak ada suatu binatang melata pun di bumi melainkan Allah jualah yang memberi rezekinya dan mengetahui tempat kediamannya dan tempat ia disimpan. Semuanya itu tersurat di dalam Kitab (Lauh mahfuz) yang nyata (kepada malaikat-malaikat yang berkenaan).” .
4. Surah Hud ayat 56
“Sesungguhnya aku bertawakkal kepada Allah Tuhanku dan Tuhan kamu! Tiadalah sesuatupun dari makhluk-makhluk yang bergerak di muka bumi melainkan Allah jualah yang menguasainya. Sesungguhnya Tuhanku tetap di atas jalan yang lurus.” .
5. Surah Al Ankabut ayat 60
“Dan (ingatlah) berapa banyak binatang yang tidak (dapat) membawa (mengurus) rezekinya sendir, Allah jualah yang memberi rezeki kepadanya dan kepada kamu; dan Dialah jua Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.” .
6. Surah Al fathir ayat 2
“Apa saja yang Allah anugerahkan kepada manusia berupa rahmat, maka tiada sesuatupun yang dapat menahannya; dan apa jua yang ditahan oleh Allah maka tidak ada sesuatupun yang dapat melepaskannya sesudah itu. Dan (ingatlah) Dialah sahaja yang Maha Berkuasa, lagi Maha Bijaksana.” .
7. Surah Az Zumar ayat 38
“Dan demi sesungguhnya! Jika engkau bertanya kepada mereka (yang musyrik) itu: “Siapakah yang mencipta langit dan bumi?” Sudah tentu mereka akan menjawab: “Allah”. Katakanlah (kepada mereka): “Kalau demikian, bagaimana fikiran kamu tentang yang kamu sembah yang lain dari Allah itu? Jika Allah hendak menimpakan daku dengan sesuatu bahaya, dapatkah mereka mengelakkan atau menghapuskan bahayaNya itu; atau jika Allah hendak memberi rahmat kepadaku, dapatkah mereka menahan rahmatNya itu?” Katakanlah lagi: “Cukuplah Allah bagiku (yang menolong dan memeliharaku); kepadaNyalah bertawakkalnya orang-orang yang mahu berserah diri.” . .
. Fadhilat Dan Khasiat Ayat Tujuh Khasiat daripada 7 ayat ini banyak sekali di antaranya khasiatnya jika diamalkan secara istiqamah adalah: .
1. Penangkal Sihir 2. Menyerikan wajah 3. Ditunaikan segala hajat 4. Membawa keberkatan 5. Dicatat pahala yang banyak 6. Dijauhkan dari gangguan iblis 7. Terpelihara dari tipu daya musuh 8. Dijauhkan dari hasad dengki dan fitnah. . .
Menurut Ka’abul Akhbar:
Sesiapa membaca akan 7 ayat ini, tiada kuasa seseorang pun yang dapat memberikan mudharat dan sekiranya tertutup langit atas bumi, maka terlepaslah ia dengan izin Allah SWT. . .
Berkata Syaidina Ali r.a.:
• Sesiapa mengamalkan/membaca Ayat 7 pagi dan petang, maka ia akan merasa selamat dari segala kebinasaan dan terpeliharalah daripada tipu daya musuh dan bala dengan izin Allah. . • Apabila Ayat 7 ini diamalkan sekali siang dan sekali malam (sesudah solat Maghrib dan Subuh), InsyaAllah akan dimudahkan rezeki, dipanjangkan umur, terpelihara dari gangguan jin, syaitan dan fitnah, dikasihi makhluk Allah serta dimudahkan dan dikabulkan segala apa yang dicita-citakannya. . • Apabila diamalkan membaca tujuh kali Ayat 7 setiap lepas solat fardhu selama 40 hari berturut-turut, InsyaAllah akan memperolehi faedah yang amat banyak. . • Sesiapa yang mewiridkan pada tiap-tiap selesai solat fardhu, InsyaAllah akan dimudahkan sakaratulmaut dan bakal memperolehi pahala yang besar. . • Sekiranya dibacakan Ayat Tujuh ini pada orang sakit, InsyaAllah akan menenangkan dan menyembuhkan penyakitnya dengan segera. . • Sesiapa membaca dengan tetap Ayat Tujuh, tujuh kali disiang hari dan tujuh kali di waktu malam selama tujuh hari berturut-turut. InsyaAllah, Allah SWT akan memudahkan atau melepaskannya dari sebarang kesukaran dan kesusahan. . .
Menurut yang pernah mengamalkannya, kesan ketara akan dapat dirasai jika sudah teguh dan mantap amalannya. Iaitu dengan mengamalkan membaca Ayat Tujuh secara istiqamah setiap hari, di waktu siang tujuh kali dan malam tujuh kali selama tujuh hari, di samping itu diwiridkan sekali selepas Solat Subuh dan sekali selepas Solat Maghrib. .
Elok juga sekiranya Ayat Tujuh atau Ayat Munjiyat ini dibaca sekali dengan Ayat-ayat Manzil dan Syifa’ untuk pendinding diri yang lebih teguh dari segala gangguan makhluk halus, segala masalah dan kesulitan serta sebagai penawar pelbagai jenis penyakit.

والله أعلم بالصواب (Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)



Sememang nya umat islam sinonim dan digalakan sentiasa berzikir dan berdoa kerana ianya pati ibadah,lihat dan carilah didalam AlQuran. Terdapat banyak himpunan doa yang diberikan Allah untuk dihayati dan bacalah setiap hari.Nabi Ibrahim A.s dan Nabi Zakaria A.s tidak pernah putus berdoa kepada Allah meminta agar dikurniakan anak yang soleh sehingga mereka uzur, baru dimakbulkan doa mendapat Zuriat.

Doa Nabi Ibrahim a.s

Ya Allah ! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan,terimalah uzur saya,sesungguhnya Engkau mengetahui hajatku,berikanlah permintaan ku dan Engkau mengetahui yang ada pada diriku,maka ampunilah dosa ku..berikanlah...

Doa Nabi zakaria A.s

Tuhan ku janganlah engkau tinggalkan daku seorang diri, padahal engkau tuhan yang paling baik dari segala orang yang mewarisi.

Surah Al-Anbiya 21:89
Tuhanku berikanlah kepadaku dari sisimu keturunan(anak) yang baik,sesungguhnya engkau Tuhan yang sangat mendengar doa


Doa sebelum berjimak

Dengan nama Allah ! jauhkanlah kami dari syaitan dan jauhkanlah syaitan daripada apa yang Engkau kurniakan kepada kami(anak)

#Doa ini perlu diamal sebelum berjimak untuk menghindarkan dari gangguan syaitan keatas janin.

MENINGKATKAN AMALAN>>>

AMALAN SUKA BERSEDEKAH

saya setuju bersadakah sekarang
Hadith yang diriwayatkan oleh Tarmizi dan ahmad diriwayatkan Ahmad.
Tatkala Allah mencipta bumi,maka bumi pun bergetar,Lalu Allah Allah mencipta gunung dengan kekuatan yang diberikan kepadanya,ternyata bumi terdiam.Para Malaikat kehairanan akan penciptaan Gunung tersebut.Kemudian mereka bertanya”Ya Rabbi, adakah sesuatu dalam penciptaan-mu yang lebih kuat daripada gunung”.
Allah menjawab”Ada iaitu besi”(kita mafhum bahawa gunung batu pun boleh rata dikorek oleh bulldozer atau sejenis yang diperbuat daripada besi)
Para malaikat bertanya lagi”Ya Rabbi,adakah sesuatu dalam penciptaan-mu yang lebih kuat daripada besi?”
Allah Yang Maha Suci menjawab,”ada iaitu Api”(besi walau sekeras mana sekalipun cair di bakar api).Para Malaikat kembali bertanya “Ya Rabbi,adakah sesuatu dalam penciptaan-mu yang lebih kuat daripada api?”
Allah Yang Maha Suci menjawab,”ada iaitu Air”(api walau dahsyat mana sekalipun nescaya akan padam tatkala disiram air)).Para Malaikat kembali bertanya “Ya Rabbi,adakah sesuatu dalam penciptaan-mu yang lebih kuat daripada air?”

Allah Yang Maha Tinggi dan Maha Sempurna menjawab,”Ada iaitu angin”(air disamudera yang luas akan serta merta terangkat,bergulung-gulung dan menjelma menjadi gelombang raksasa yang amat dasyhat,tiada lain kerana kekuatan angin. Angin ternyata memiliki kekuatan yang teramat dahsyat)Akhirnya para malaikat pun bertanya lagi”Ya Allah,adakah sesuatu dalam penciptaan-mu yang lebih dahsyat dari itu semua?”.
Allah Yang Maha Gagah dan Maha Dahsyat kehebatanya menjawab,”Ada ,iaitu amal anak adam yang mengeluarkan sedekah dengan tangan kanannya sementara tangan kirinya tidak mengetahuinya” Ertinya yang paling hebat ,paling kuat dan paling dahsyat sebenarnya adalah orang yang bersedekah tetapi tetap mampu menguasai dirinya sehingga sedekah yang dilakukannya bersih,tulus dan ikhlas tanpa ada unsure menunjuk-nunjuk ataupun diketahui oleh orang lain.
Maka berkaitan dengan ikhlas ini,Rasullah SAW mengingatkan dalam pidatonya ketika beliau sampai di Madinah pada waktu hijrah dari Mekah.”Wahai! segenap manusia!”Sesungguhnya amal itu tergantung kepada niat dan seseorang akan mendapatkan (pahala) sesuai apa yang diniatkannya”.
Oleh itu hendaknya, kita selalu mengiringi sedekah kita dengan niat yang ikhlas hanya kerana Allah semata-mata,,tanpa rasa ingin dipuji,dianggap dermawan,dihormati,dan lain-lain perkara yang dapat menjadikan sedekah kita menjadi sia-sia belaka.

GANJARAN BERSEDEKAH


saya setuju bersadakah sekarang

Rasullah SAW menganjurkan kita agar memperbanyakan bersedekah agar rezeki yang Allah berikan menjadi bertambah berkah.
Allah memberikan jaminan kemudahan bagi orang yang bersedekah,ganjaran yang berlipatganda(700 kali) dan sebagai ganti sebagaimna Firman-Nya dan sabda Rasullah SAW “Allah Ta’ala berfirman”Adapun orang yang memberikan(hartanya dijalan Allah) dan bertakwa dan membenarkan adanya pahala yang terbaik(syurga)maka kami akan menyiapkan baginya jalan yang mudah”{Qs al lail(92):5-8}
Allah Ta”ala berfirman “perumpamaan (nafkah yang dikeluarkan oleh) orang-orang yang menafkahkan hartanya dijalanm Allah adalah serupa dengan sebutir benih yang menumbuh tujuh butir,pada tiap butir seratus biji., Allah melipatgandakan (ganjaran) bagi sesiapa yang dia kehendaki.Dan Allah Maha Luas(kurnia-nya) lagi Maha Mengetahui’{Al Baqarah(2):261}
Rasullah SAW bersabda :setiap awal pagi semasa terbit matahari ada dua malaikat menyeru kepada manusia dibumi,yang satu menyeru “Ya Tuhan, kurniakanlah ganti kepada orang yang membelanjakan hartanya kepada Allah”. Yang satu lagi menyeru “musnahkanlah orang yang menahan hartanya”@

SEDEKAH MENOLAK BALA


saya setuju bersadakah sekarang

Orang-orang yang beriman sangat sedar dengan kekuatan untuk menolak bala,kesulitan dan perbagai macam penyakit,sebagaimana Rasulullah SAW bersabda”bersegeralah bersedekah,yang namanya bala tidak pernah mendahului dengan sedekah”. “Belilah semua kesulitanmu dengan sedekah”.”Ubatilah penyakitmu dengan sedekah”.@
Banyak dari kita yang sudah mengetahui dan memahami perihal anjuran bersedekah ini,,namun persoalannya,seringkali kita teramat susah untuk melakukannya kerana kekhuatiran bahawa kita salah memberi,sebagai contoh kadangkala kita enggan memberi sedekah kepada pengemis yang kita temui ditepi jalan dengan anggapan bahawa mereka menjadi peminta sedekah sebagai pekerjaan,malas dll. padahal sesungguhnya prasangka kita yang demikian adalah bisikan-bisikan syaitan laknatullah yang tidak rela melihat kita berbuat baik(bersedekah), mulai saat ini hendaklah kita hilangkan prasangka yang sedemikian kerana sedekah kita berikan sebagai bukti keimanan kita atas perintah Allah dan rasul-nya yang menganjurkan agar umatnya selalu bersedekah.
Masalah yang timbul akibat bersedekah yang tersalah sasaran bukan urusan kita,bersedekah dan bertakwalah kepada Allah yang satu,bayangkan lah kalau tidak ujud fakir miskin,pengemis,orang miskin dll kepada siapa lagi kita berbuat amal(bersedekah).mereka itu merupakan ladang amal bagi mereka yang beramal dan berkemampuan untuk bersedekah.
Walaubagaimanapun dalam dunia yang semakin gawat dan sibuk ini pemberian sedekah atau kalau kita termasuk orang yang tidak suka memberi sedekah kepada pengemis/peminta/ fakir miskin) dengan berbagai alasan dan pertimbangan maka biasakanlah bersedekah sebelum sholat Juma'at dan memasukkannya ke kotak-kotak sumbangan yang tersedia dan biasakan dengan memberi yang terpentingnya harus diiringi dengan keikhlasan.
Sedekah anda, walaupun kecil tetapi amat berharga di sisi Allah . Orang yang bakhil dan kikir dengan tidak menyedekahkan sebahagian hartanya akan rugi di dunia maupun akhirat kerana tidak mendapat keberkatan, dan sebenarnya, orang yang bersedekah adalah untuk dirinya juga. Sebab menginfakkan (belanjakan) harta akan memperoleh berkah dan sebaliknya menahannya adalah celaka.
Tidak menghairankan jika orang yang bersedekah diibaratkan orang yang melabur (invest) dan menabung di sisi Allah dengan jalan meminjamkan pemberiannya kepada Allah. Balasan yang akan diperolehnya berlipatganda. Mereka tidak akan rugi meskipun pada awalnya mereka kehilangan sesuatu.

AKAN TERUS MENGALIR


saya setuju bersadakah sekarang

Dari abu Hurairah RAbahawa sesungguhnya Rasullah SAW telah bersabda,”Bila seorang hamba telah meninggal,segala amalnya terputus kecuali tiga perkara amal jariah,ilmu yang bermanafaat dan anak soleh yang mendoakanya”.


saya setuju bersadakah sekarang

20 amalan murah rezeki dan segera dapat zuriat

Berdasarkan konsep rezeki yang telah diperkatakan, Allah memberi jalan buat setiap hamba-Nya untuk memperolehi rezeki dalam pelbagai bentuk yang boleh menjadi punca kebaikan dunia dan akhirat.
Di antaranya:
1. Menyempatkan diri beribadah
Allah tidak sia-siakan pengabdian diri hamba-Nya, seperti firman-Nya dalam hadis qudsi: “Wahai anak Adam, sempatkanlah untuk menyembah-Ku maka Aku akan membuat hatimu kaya dan menutup kefakiranmu. Jika tidak melakukannya maka Aku akan penuhi tanganmu dengan kesibukan dan Aku tidak menutup kefakiranmu.” (Hadis Riwayat Ahmad, Tirmizi, Ibnu Majah dan al-Hakim dari Abu Hurairah r.a.)
2. Memperbanyak istighfar
Istighfar adalah rintihan dan pengakuan dosa seorang hamba di depan Allah, yang menjadi sebab Allah jatuh kasih dan kasihan pada hamba-Nya lalu Dia berkenan melapangkan jiwa dan kehidupan si hamba. Sabda Rasulullah SAW : “Barang siapa memperbanyak istighfar maka Allah SWT akan menghapuskan segala kedukaannya, menyelesaikan segala masalahnya dan memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka.” (Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud, an-Nasa’i, Ibnu Majah dan al-Hakim dari Abdullah bin Abbas r.a.)
3. Tinggalkan perbuatan dosa
Istighfar tidak laku di sisi Allah jika masih buat dosa. Dosa bukan saja membuat hati resah malah menutup pintu rezeki. Sabda Rasulullah SAW : “… dan seorang lelaki akan diharamkan baginya rezeki kerana dosa yang dibuatnya.” (Hadis Riwayat at-Tirmizi)
4. Sentiasa ingat Allah SWT
Banyak ingat Allah SWT buatkan hati tenang dan kehidupan terasa lapang. Ini rezeki yang hanya Allah beri kepada orang beriman. Firman-Nya: “…(iaitu) orang-orang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah hati menjadi tenteram.” (Surah Ar-Ra’d, ayat 28)
5. Berbakti dan mendoakan ibu bapa
Dalam hadis riwayat Imam Ahmad, Rasulullah SAW berpesan agar siapa yang ingin panjang umur dan ditambahi rezekinya, hendaklah berbakti kepada ibu bapanya dan menyambung tali kekeluargaan. Rasulullah SAW juga bersabda: “Siapa berbakti kepada ibu bapanya maka kebahagiaanlah buatnya dan Allah akan memanjangkan umurnya.” (Hadis Riwayat Abu Ya’ala, at-Tabrani, al-Asybahani dan al-Hakim) Mendoakan ibu bapa juga menjadi sebab mengalirnya rezeki, berdasarkan sabda Rasulullah SAW : “Apabila hamba itu meninggalkan berdoa kepada kedua orang tuanya nescaya terputuslah rezeki (Allah) daripadanya.” (Hadis Riwayat al-Hakim dan ad-Dailami)
6. Berbuat baik dan menolong orang yang lemah
Berbuat baik kepada orang yang lemah ini termasuklah menggembirakan dan meraikan orang tua, orang sakit, anak yatim dan fakir miskin, juga isteri dan anak-anak yang masih kecil. Sabda Rasulullah SAW : “Tidaklah kamu diberi pertolongan dan diberi rezeki melainkan kerana orang-orang lemah di kalangan kamu.” (Hadis Riwayat Bukhari)
7. Tunaikan hajat orang lain
Menunaikan hajat orang menjadi sebab Allah lapangkan rezeki dalam bentuk tertunainya hajat sendiri, seperti sabda Rasulullah SAW : “Siapa yang menunaikan hajat saudaranya maka Allah akan menunaikan hajatnya…” (Hadis Riwayat Muslim)
8. Banyak berselawat
Ada hadis yang menganjurkan berselawat jika hajat atau cita-cita tidak tertunai kerana selawat itu dapat menghilangkan kesusahan, kesedihan, dan kesukaran serta meluaskan rezeki dan menyebabkan terlaksananya semua hajat. Wallahu alam.
9. Buat kebajikan banyak-banyak
Ibnu Abbas berkata: “Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makhluk yang lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempit rezeki dan makhluk lain mengutuknya.”
10. Berpagi-pagi
Menurut Rasulullah SAW, berpagi-pagi (memulakan aktiviti harian sebaik-baik selesai solat Subuh berjemaah) adalah amalan yang berkat. 11. Menjalin silaturrahim
Rasulullah SAW bersabda : “Barang siapa ingin dilapangkan rezekinya dan dilambatkan ajalnya maka hendaklah dia menghubungi sanak-saudaranya.” (Hadis Riwayat Bukhari)
12. Melazimi kekal berwuduk
Seorang Arab desa menemui Rasulullah SAW dan meminta pedoman mengenai beberapa perkara termasuk mahu dimurahkan rezeki oleh Allah SWT. Rasulullah SAW bersabda: “Sentiasalah berada dalam keadaan bersih (dari hadas) nescaya Allah akan memurahkan rezeki.” (Diriwayatkan daripada Sayidina Khalid al-Walid)
13. Bersedekah

saya setuju bersadakah sekarang
Sedekah mengundang rahmat Allah dan menjadi sebab Allah buka pintu rezeki. Nabi SAW bersabda kepada Zubair bin al-Awwam: “Hai Zubair, ketahuilah bahawa kunci rezeki hamba itu ditentang Arasy, yang dikirim oleh Allah azza wajalla kepada setiap hamba sekadar nafkahnya. Maka siapa yang membanyakkan pemberian kepada orang lain, nescaya Allah membanyakkan baginya. Dan siapa yang menyedikitkan, nescaya Allah menyedikitkan baginya.” (Riwayat ad-Daruquthni dari Anas r.a.)
14. Melazimi solat malam (tahajud)
Ada keterangan bahawa amalan solat tahajjud memudahkan memperoleh rezeki, menjadi sebab seseorang itu dipercayai dan dihormati orang dan doanya dimakbulkan Allah.
15. Melazimi solat Dhuha
Amalan solat Dhuha yang dibuat waktu orang sedang sibuk dengan urusan dunia (aktiviti harian), juga mempunyai rahsia tersendiri. Firman Allah dalam hadis qudsi: “Wahai anak Adam, jangan sekali-kali engkau malas mengerjakan empat rakaat pada waktu permulaan siang (solat Dhuha), nanti pasti akan Aku cukupkan keperluanmu pada petang harinya.” (Riwayat al-Hakim dan Thabrani)
16. Bersyukur kepada Allah
Syukur ertinya mengakui segala pemberian dan nikmat dari Allah. Lawannya adalah kufur nikmat. Allah berfirman: “Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur, nescaya Aku tambahi nikmat-Ku kepadamu, dan demi sesungguhnya jika kamu kufur, sesungguhnya azab-Ku amat keras.” (Surah Ibrahim, ayat 7) Firman-Nya lagi: “… dan Kami akan memberi balasan kepada orang-orang yang bersyukur.” (Surah ali-Imran, ayat 145)
17. Mengamalkan zikir dan bacaan ayat Quran tertentu
Zikir dari ayat-ayat al-Quran atau asma’ul husna selain menenangkan, menjenihkan dan melunakkan hati, ia mengandungi fadilat khusus untuk keluasan ilmu, terbukanya pintu hidayah, dimudahkan faham agama, diberi kemanisan iman dan dilapangkan rezeki. Misalnya, dua ayat terakhir surah at-Taubah (ayat 128-129) jika dibaca secara konsisten tujuh kali setiap kali lepas solat, dikatakan boleh menjadi sebab Allah lapangkan kehidupan dan murahkan rezeki. Salah satu nama Allah, al-Fattah (Maha Membukakan) dikatakan dapat menjadi sebab dibukakan pintu rezeki jika diwiridkan selalu; misalnya dibaca “Ya Allah ya Fattah” berulang-ulang, diiringi doa: “Ya Allah, bukalah hati kami untuk mengenali-Mu, bukalah pintu rahmat dan keampunan-Mu, ya Fattah ya ‘Alim.” Ada juga hadis menyebut, siapa amalkan baca surah al-Waqi’ah setiap malam, dia tidak akan ditimpa kepapaan. Wallahu a’lam.
18. Berdoa
Berdoa menjadikan seorang hamba dekat dengan Allah, penuh bergantung dan mengharap pada rahmat dan pemberian dari-Nya. Dalam al-Quran, Allah suruh kita meminta kepada-Nya, nescaya Dia akan perkenankan.
19. Berikhtiar sehabisnya
Siapa berusaha, dia akan dapat. Ini sunnatullah. Dalam satu hadis sahih dikatakan bahawa Allah berikan dunia kepada orang yang dicintai-Nya dan yang tidak dicintai-Nya, tapi agama hanya Allah beri kepada orang yang dicintai-Nya saja. (Riwayat Ahmad, Ibnu Abi Syaibah dan al-Hakim) Bagi orang beriman, tentulah dia perlu mencari sebab-sebab yang boleh membawa kepada murah rezeki dalam skop yang luas. Misalnya, hendak tenang dibacanya Quran, hendak dapat anak yang baik dididiknya sejak anak dalam rahim lagi, hendak sihat dijaganya pemakanan dan makan yang baik dan halal, hendak dapat jiran yang baik dia sendiri berusaha jadi baik, hendak rezeki berkat dijauhinya yang haram, dan sebagainya.
20. Bertawakal
Dengan tawakal, seseorang itu akan direzekikan rasa kaya dengan Allah. Firman-Nya: “Barang siapa bertawakal kepada Allah, nescaya Allah mencukupkan (keperluannya) .” (Surah at-Thalaq, ayat 3) Nabi SAW bersabda: “Seandainya kamu bertawakal kepada Allah dengan sebenar-benar tawakal, nescaya kamu diberi rezeki seperti burung diberi rezeki, ia pagi hari lapar dan petang hari telah kenyang.” (Riwayat Ahmad, at-Tirmizi, Ibnu Majah, Ibnu Hibban, al-Hakim dari Umar bin al-Khattab r.a.) Kesemua yang disebut di atas adalah amalan-amalan yang membawa kepada takwa. Dengan takwa, Allah akan beri “jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkan) , dan memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya.” (Surah at-Talaq, ayat 2-3) Pendek kata, bagi orang Islam, untuk murah rezeki dalam ertikata yang sebenarnya, kuncinya adalah buat amalan-amalan takwa. Amalan-amalan ini menjadi sebab jatuhnya kasih sayang Allah, lalu Allah limpahi hamba-Nya dengan keluasan rezeki dan rasa kaya dengan pemberian-Nya. Renung-renungkan dan marilah kita sama-sama beramal. Mudah-mudahan Allah SWT melimpah-ruahkan rezeki-Nya kepada kita. Amiin.





like photo: Like this Capture_zps835b159e.jpg
http://tiphamil2u.blogspot.com/

PROMOTION

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

WHi BiodeX perungkai masalah anda..

biodex kajang

saya berminat membeli BIODEX sekarang
READ THIS???
PROGRAM BIODEX KEHAMILAN

Herba yang terdapat dalam Program Kehamilan Biodex itu ialah manjakani, kacip fatimah, madu dan sebagainya serta digabungkan dengan bahan lain seperti klorofil, spirulina, bijirin, perubatan sinseh, ayurveda dan perubatan Islam. Formula tersebut dibuat dalam bentuk pemakanan dan minuman serta perlu diambil hari-hari.

Daripada respons yang diterima, ramai wanita yang berjaya hamil setelah mengambil produk rangkaian pemakanan Biodex. Ada yang telah 16 tahun mendirikan rumahtangga dan tidak memiliki anak kini sudah mempunyai cahaya mata sendiri. Malah lebih mengkagumkan kerana beberapa pengguna dikurniakan anak kembar. Selain itu rangkaian pemakanan Biodex sesuai untuk wanita yang menghadapi masalah fibroid, ketumbuhan, haid tidak menentu dan hormon tidak seimbang.

*Wanita yang hanya mempunyai sebelah ovari, tersumbat, sempit, telur tidak matang, terlalu kecil atau lemah serta sengugut boleh mengamalkan pengambilan Biodex.

* Begitu juga dengan remaja yang menghadapi masalah senggugut.

* Wanita yang berbadan gempal dan akan berkahwin elok mengambil Biodex.

* bagi tujuan pelangsingan, melancarkan perjalanan darah, menstabilkan hormon dan menguatkan rahim sebagai persediaan ke arah kehamilan.
mungkin sentiasa tertanya dihati..apakah benar BIOdex nie..nah usaha yang berterusan,berdoa dan tawakkal..lihatlah keberkesanannya dengan izin Allah yang Maha Esa doa mereka yang tidak putus telah ramai yang dimakbulkan.
saya berminat membeli BIODEX sekarang

TAHUKAH ANDA? Dalam kes kemandulan,kebanyakan tumpuan diberikan kepada pihak wanita, Punca kemandulan boleh dikesan dengan beberapa punca antaranya:

1) Kemandulan disebabkan penyakit dalam faraj

2) Penyakit dalam rahim

3) Penyakit dalam saluran tiub falopio dan kegagalan ovulasi (pengeluaran benih).

**Sedarkah anda?, anda juga mungkin berdepan dengan masalah ini?

**Berikhtiarlah dengan "PROGRAM KEHAMILAN BIODEX" semuanya mungkin akan tercapai dengan izin ALLAH...>>>>

**jangan mencagar usia dan keegoan anda kerna masa akan berlalu dan meninggalkan anda....>

Program Kehamilan Biodex (PKB) adalah formula ideal • menghadapi masalah kesuburan lelaki/wanita • menghadapi kesukaran untuk hamil • menghadapi masalah haid dan berat badan • menghadapi kelemahan rahim dan keguguran • menghadapi alahan semasa hamil • inginkan kulit bayi yang cerah, halus dan gebu • ingin memudahkan proses bersalin • ingin kembali langsing & bertenaga selepas bersalin





saya berminat membeli BIODEX sekarang

ADVERTISMENT





Iklan Percuma



>order-set-biodex-secara-sms-call-pos
>produk-biodex
>soalan kehamilan dan penggunaan Produk Biodex
>come visit us at Biodex kajang
>Testimoni pelanggan BIODEX kAJANG
>TESTIMONI VIDEO
>doa-mustajab doa-mendapatkan-zuriat
>kata-tuk-petua
>zikir-dan-doa
>Jobsmalaysia
>Csazone.blog
>Cuepacs.blog
>Staytuneonline.blog

saya berminat membeli BIODEX sekarang